Ons motto is niet voor niets ‘Iedereen groeit met JINC’. Concreet: kinderen worden sterker van onze projecten. Maar dat geldt ook voor de vrijwilligers die hun tijd en energie investeren. Én ook voor de bedrijven die met geld en mankracht over de brug komen. Win, win, win, noemen we dat.

Wat JINC bedrijven te bieden heeft:

Je kan helpen bij het oplossen van een maatschappelijk probleem

JINC werkt hard aan een maatschappij waarin je achtergrond niet je toekomstperspectief bepaalt. Dat is broodnodig, want de trieste realiteit is dat jongeren uit wijken met sociaaleconomische achterstand veel minder kans hebben op een goede loopbaan. Niet omdat het ze ontbreekt aan talent of ambitie, maar omdat ze last hebben van de gevolgen van armoede. Wie partner wordt van JINC helpt rechtstreeks mee om dat onrecht te bestrijden.

We helpen bij de invulling van ‘maatschappelijk verantwoord ondernemen’

Als je onze partner wordt, help je  jongeren aan een betere kans op de arbeidsmarkt – ook de jongeren die opgroeien in wijken met een sociaaleconomische achterstand. Dit raakt aan de kern van de meeste bedrijven. Het gaat immers om het personeel van de toekomst. Elke onderneming kan daarbij meedoen: we hebben heel wat projecten, er is voor ieder wat wils.

Ook in praktisch opzicht is een partnerschap met JINC aantrekkelijk. We nemen namelijk alle organisatorische rompslomp op ons. Zo onderhouden we het contact met scholen, zorgen we voor een briefing van de personeelsleden die als vrijwilliger meedoen en plannen we de projecten in. We zorgen er bovendien voor dat de samenwerking intern breed worden gedragen, zo geven we bijvoorbeeld presentaties en leveren we materiaal.

We zorgen voor betrokken medewerkers

Onze projecten bieden medewerkers de kans zich te ontwikkelen en iets te doen wat betekenisvol is. Dat is goed voor hen én voor je bedrijf. Want wie een sociale, duurzame werkgever heeft, zo toonde onderzoek van de 1% Club onlangs aan, is positiever, loyaler en productiever. En ook gelukkiger en meer tevreden.

Deze factor moet niet worden onderschat, vinden wij. Uit datzelfde onderzoek bleek namelijk dat voor 50% van de ‘millennials’, een belangrijke groep potentiële werknemers, het MVO-beleid (maatschappelijk verantwoord ondernemen) mee de keuze voor een bedrijf bepaalt.

We dragen bij aan de tevredenheid van klanten

Consumenten vinden het steeds belangrijker dat bedrijven hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Met andere woorden: MVO beïnvloedt waar mensen hun geld uitgeven.

Het is daarom van belang om de buitenwereld in te lichten over je initiatieven. JINC helpt daarbij. In de eerste plaats zetten we onze partners regelmatig in het zonnetje, onder meer op onze social media, de website en in het jaarverslag. Daarnaast hebben we een speciale toolbox gemaakt voor bedrijven, als partner kan je die gebruiken in je externe communicatie.

We maken jongeren enthousiast voor jouw sector

Als je je deuren openstelt voor bijvoorbeeld een Bliksemstage, krijg je de kans om jongeren te laten zien hoe bijzonder jouw sector is. Voor sommige bedrijven is dat een bijkomstigheid, voor anderen juist een belangrijke reden om mee te doen. Er zijn immers sectoren die kampen met een personeelstekort en die hebben veel te winnen als ze toekomstige werknemers kunnen bereiken.

Voor de jongeren zelf is dit overigens ook goed. Een hoog aantal kiest namelijk voor een opleiding waar weinig werk in is. Dat leidt tot een wanverhouding op de arbeidsmarkt en een  hoge jeugdwerkloosheid.

 

11
partners maken op dit moment de opstart van JINC mogelijk

Mankracht en financiële middelen

De bedrijven zijn de ruggengraat van onze organisatie. Partners stellen niet alleen mankracht beschikbaar, maar zorgen ook voor het grootste deel van onze inkomsten.

In ruil daarvoor zetten wij hen graag in de spotlights. We noemen ze op social media, de website en op momenten dat de media aandacht besteedt aan JINC – iets wat regelmatig gebeurt.

Ben je geïnteresseerd om met je bedrijf mee te doen? Dan praten we graag over het vormgeven van een partnerschap dat past bij jou en bij ons.

Wil je praten over samenwerkingsmogelijkheden?

Vul nu je gegevens in en wij nemen contact met je op.

Of neem direct contact op: